söndag 4 augusti 2013

ATT VARA I STUGAN IGEN



Så var vi här igen. I stugan som vi delar med min mans brors familj. Vi delar upp stugan mellan oss under sommaren och idag blir den vår igen i några veckor framöver. 

Vi har haft en härlig eftermiddag på altanen med iskallt glas vitt. Fika med nybakad tosca kaka som yngsta dottern bakat samt härlig läsning i nya magasins som införskaffades påvägen till stugan.









Björnbären är på gång nu. Likaså har ljungen fått den där mörklila tonen. 

Rönnen känns inte lika rolig att den börjar bli mer markerande i naturen. Stora och många röda klasar hänger nu på rönnen runt stugan. Den är inte tråkig på något sätt men den har blivit så mycket mer påtaglig på bara några veckor och för mig betyder det att sommaren börjar närma sig slutet på något sätt. 

När väl hösten är här gillar jag att ta in rönnen men jag vill inte än då jag inte känner mig klar med sommaren ännu.



Nu har mannen och dottern åkt ut för att fiska. Vi får väl se om de får någon fisk. Själv skall jag fortsätta läsa min bok och njuta av lugnet och tystnaden ett tag.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!