söndag 8 juni 2014

MÅLAT GARAGEPORT OCH ANNAT UTEFIX




Då var denna helgen slut!

Bakom oss lägger vi en helg som vi fyllt med umgänge, kalas, fotboll och utefix i vår trädgård. Nu ikväll gick jag bara runt i trädgården och njöt av den varma sommarvärmen och allt som blommar så vackert nu. 

Vi är även mycket stolta över oss själva och att vi äntligen tagit oss ann den förskräckliga garageport som  vi levt med ett tag nu. 

En plastfilm togs bort och vi målade om hela garageporten. Nedan ser Ni resultatet.




Vi monterade ner dörren och målade den liggande. När vi ikväll monterade ihop den igen bad min man mig att läsa på lappen på insidan. Lappen (som inte var liten) stod det med stora bokstäver en rubrik "ta bort skyddsplasten inom 4 veckor". Hm.... vi tog bort skyddsplasten efter 11 år. Inte undra på att vi tyckt att garageporten sett bubblig ut och att det bildats fukt innanför plasten som sedan har gjort att dörren rostat. Så förlåt crawford för att jag muttrat över Er kvalité på vår garageport. Nästa gång lovar jag att ta bort skyddsplatsen :).

K.R.A.M


2 kommentarer:

  1. Oj oj, så det kan gå när man inte läst lilla lappen. Hade säkert hänt mig också. Fint blev det i varje fall. Kram Stina

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!