söndag 30 december 2018

TRÖTT PÅ JULPYNTET



Julen slut?



Japp då sprang även december iväg med stormsteg. Jag som trodde det skulle bli några blogginlägg här under december men så blev det inte. Det var jobb ända in i kaklet så att säga. Hann inte ens få julkänsla under december. När jag logga ut ifrån jobbet på fredagseftermiddagen före julafton hade jag inte haft en tanke på julmat m.m. och julfeelingen var så långt borta den kunde. Tur att vi hade några dagar på oss för återhämtning och skapa lite julkänsla på. Nu laddar jag för nyår och funderar skarpt på att plocka bort det mesta av julpyntet idag då jag nu njutit av julen en vecka men känner att det börjar räcka nu. Vet också att när jag är tillbaka till jobbet i nästa vecka så är det fullt ös som gäller igen och då går helgerna åt till att bara fixa det nödvändigaste som tvätt, dammsugning och vara mamma till en hemmaboende tonåring. 

Så nu är det dags att åka iväg och fixa lite nyårsmat och hitta något fint till dukningen imorgon!

K.R.A.M 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!