söndag 23 september 2012

CARLSTENS FÄSTNING!

Här har vi en trött bloggerska idag. Igår var jag på fest på Carlstens Fästning, Marstrand. När vi stod där ute på borggården och fick höra historien om Carlstens Fästning (som jag i och för sig har hört tidigare) blir jag alltid lika fascinerad. 





Foto: Home of Milla - Carlstens Fästning



Tänk vad mycket hemskt det har hänt på denna fästning som tog 200 år att bygga. När vi gick i stengångarna som i det regniga och fuktiga vädret igår var mycket blåsiga och kalla kunde jag inte låta bli att tänka på de fångar som satt här.

För Er som inte upptäckt Ann Rosmans böcker rekommenderar jag Er verkligen att läsa dem. Ann kommer ifrån Marstrand och handlingarna i böckerna är kopplade till orten.






Foto: Home of Milla
Önskar Er alla en skön söndag!

Kram Milla




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!