tisdag 4 september 2012

FÄRGPALETTEN OCH "LULL LULL" BÖRJAR FALLA PÅ PLATS


Renoveringen av tonårsrummet fortsätter och nu börjar färgpaletten falla på plats. Igår kväll åkte vi i express fart jag och tonåring till fyra inredningsaffärer på två timmar! Allt för att jag skall få en känsla av hur hon vill ha det. 


Bild lånad av Sköna Hem




Hon fick visa vad hon gillar och inte gillar och nu "tror" jag jag förstår. Det skall vara en ombonad och skön känsla i rummet. Mycket "fluff" och textilier i blått, vitt, beige och brunt. Lite som ovan bild men inte lika mycket blått utan lite mer ljust, som i nedan bild. 





Bild lånad av Sköna Hem

Tapeten i bakgrunden här påminner en del av den som vi har. Textilierna i bilden är en väldigt bra inspirationsbild till den känsla som vi försöker skapa. Vitt, beige, brunt och "fluff".



Bild lånad av Sköna Hem


Jag har visat ovan bild tidigare här på bloggen. Jag tycker verkligen om hotellkänslan. Nu blir det inte riktigt de kalla färgerna hos oss men lite hotellkänsla skall vi försöka få in. Igår beställde vi kontinentalsängen och förhoppningsvis ger den lite hotellkänsla med en härlig bäddning med överkast, pläd och mycket kuddar.

Fortsättning följer .... 

Kram Milla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!