måndag 26 september 2016

MORMORSRUTOR MED FÄRG



M.o.r.m.o.r.s.r.u.t.o.r 

m.e.d. e.n.  p.l.a.n



Bild lånad av www.nelson.se

Hej på Er!

Allt bra? 

Vet ni vad? Jag skrev för några dagar sedan om min nya last, att virka mormorsrutor. Då skrev jag att jag glatt virkade utan att ha en plan och att det var olikt mig. Efter att ha hållit mig till ganska neutrala färger som vitt, grått, blått osv fick jag bara för mig att jag ville virka något med lite mer färg. Jag vet ju att jag inredningsmässigt gärna håller mig till dova färger om det skall vara färg. Därför är att virka något med färg och sedan kunna använda det inte helt enkelt. Och då kom jag på att jag kan virka en kudde till våra utemöbler på landet!




Färgen på huset är liksom förutbestämt. Huset är rött för att det liksom skall vara det där och då hade jag tänkt att plantera färgglada blommor nästa år. Typ krasse eller ringblommor och vad passar då bättre än att även ha färgglada kuddar i "ringblomstema". Jag tänker mig nu att virka blommorna i olika färger såsom gult, orange, rött, vitt och ev. några cerisa. Jag hämtar färgerna från bilder på krasse och ringblomma. Själva rutan runt blomman tänker jag ha i en grön färg.

Jag tror detta kan bli bra. Skönt att jag har hela vintern på mig innan utemöblerna skall fram igen :)

K.R.A.M



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!