söndag 26 november 2017

JULEN I DOVA TONER OCH GRÖNT

Bild Tine K


Mera julpynt



Bild Tine  K



Hej på Er!

Nu är det söndag och jag har tilbringat flera timmar nerbäddad i sängen och letat efter inspo och samtidigt druckit kaffe och tittat på Nyhetsmorgon. Älskar sådana här lediga dagar då inget står på agendan och pyjamasen är på nästan hela dagen. 

Det enda som jag skall göra idag är att inventera adventslådan. Kanske blir det lite smygstart här då jag längtar så efter att få julpynta lite nu. Jag har tänkt ha blå detaljer i jul tillsamanns med en bas med vitt, grått och lite svart. Tycker också det är väldigt fint med de dova tonerna som TineK använder sig av här ovan blandadat med lite grönt och kottar från naturen blir det väldigt harmoniskt och jordnära känsla. 

Förutom att förberede lite inför advent håller vi också på med projekt omläggning av golv i tjejernas rum. Igår gjorde vi det ena rummet och det kan vara så att vi tar det andra rummet idag men vi får se. Jag gillar att göra allt snabbt och intensivt så är det gjort men detta projekt styr jag inte över själv så vi får se vad min andra hälft tycker. Just nu behövde han åka in till jobbet och jobba några timmar. Han har inget helgjobb men då andra inte gjort sina åtaganden så var han tvungen att åka in och jobba för att han vill ha en "happy" kund. Jag blir alltid lika förvånad över människor som liksom inte kan se hela kedjan dvs om inte kunden är nöjd och jag fortsätter att bara tänka på mig själv så kommer kunden välja någon annan och då finns det inget jobb för mig. Jag tycker att det är en sådan enkel ekvation men jag tycker fler och fler börjar tänka mer på sig själv än andra. Det blir tungt lass att bära för de som verkligen bryr sig på en arbetsplats. 

Men nu skall jag försöka fokusera på min härliga dag med mys hemma.

Önskar även att Ni har en fin söndag!

K.R.A.M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!