måndag 30 april 2012

VÅGA MÅLA GOLVET





Vit målat golv






Jag börjar tröttna på vår solblekta ek parkett som var så ljus och fin i början men nu har den ett lite mörkare utseendet. Vi har pratat om att byta ut golven men det är inget vi hinner med just nu. Så när vi skulle göra om ett av rummen så fick jag idén att testa att måla golvet. Det var lite skakig känsla. Det är väl kanske inte vanligt att man målar över ett tio år gammalt ek parkett golv men om jag ändå inte trivs med det är det ju ingen idé att behålla det. Jag blev så nöjd! Varje gång jag går in i vårt arbetsrum blir jag så glad att jag vågade. Dessutom ser det nu ut som plank golv istället för tre stav, vilket är det som vi pratat om att byta till. Kanske blir det att vi målar alla golv istället? Vi får se, just nu njuter jag i alla fall av mitt vitmålade "plank golv". 




Trevlig valborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!