tisdag 4 december 2012

ÅRETS LUSSEBAK, CHECK!



Ibland förvånar jag mig själv. Årets lussebak klart redan första veckan i december!


Foto: Home of Milla




Brukar alltid göra några riktiga lussekatter också ...


Foto: Home of Milla


Kanske inte bästa fotokvalitén men goda var de i alla fall.

Jag brukar använda mig av Arlas recept med Kesella i och då blir bullarna saftiga och goda. Receptet hittar du här.

Jag fick frågan:
- Mamma, varför har vi inte saffran i våra lussebullar?
- För att mormor inte gillar saffran, var mitt svar.

Konstigt vad man bär med sig för traditioner hemifrån. Jag har liksom aldrig funderat på att ha saffran i mina bullar för det har ju alltid varit så, att vi inte har det i våra. Undra vilka traditioner som mina barn kommer bära med sig i framtiden....


Kram Milla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!