söndag 1 december 2013

SMINKBORDET NÄSTAN KLART I TONÅRSUMMET



Godkväll!

Renoveringen av yngsta dotterns rum drar ut på tiden här då det har blivit en hel del extra fix med möblerna. Alltifrån att bygga dem till att renovera och måla. Vår yngsta är bestämd med vad hon vill ha och det är fantastiskt roligt men det tar lite extra tid när vi inte hittar det hon vill ha i affären. Nu är i alla fall sminkbordet på plats. Benen köpte vi färdiga på Ikea och pappsen har byggt överdelen och jag har målat den. Jag skall beställa en glasskiva som skall ligga på toppen av bordet. Spegeln hade vi hemma men den har sprejats med flera lager vit färg. Den var svart och guld tidigare men nu är den krispigt vit istället. 

Belysningen var viktigt. Det skulle vara som på en teater med belysning på båda sidor om spegeln och så fick det bli. På Ikea hittade vi sidobelysningen. 


En liten skål för hårsnoddar. 





Jag kan verkligen inte begripa den hysterin som numera råder bland tonåringar och dessa body splash. Den ena doften luktar sötare än den andra men så skall det tydligen vara. Ju fler man har desto bättre har jag också förstått. Här hemma är det Victoria Secret och Hollister som gäller just nu. 





Denna läckerbit ligger i sin kartong och väntar på att få bli upphängd. Skall bli kul att se om det blir som jag tänkt mig.

Den som var lite uppmärksam på första bilden kan se att även sekretären är på plats nu. Visar lite mer pics av den imorgon.

Há det gott!

KRAM


2 kommentarer:

  1. Sminkbordet ser superfint ut :) Håller själv på att försöka få till ett sminkbord och har kikat på just Musik från Ikea, men har förstått att den kan vara lite krånglig att sätta upp. Har du lust att berätta hur du gjorde?

    SvaraRadera
  2. Hej Malin,
    Sminkbordets överdel byggde pappa till mig. Sedan skruvade vi helt enkelt fast Ikeas färdiga " Lalle" ben. Nu har jag även beställt en vit glasskiva från vårt glasmästeri här i småstaden. Ikea har färdiga glasskivor i serien malm men tyvärr passade inte måtten till vårt. Vet inte om du blev klokare av min beskrivning. Lycka till med ditt sminkbord

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!