söndag 26 januari 2014

MORBERG I RÖTT - FLYTT - OCH ROSA FÄRG



Så var det söndagskväll igen!

Helgen har varit bra men så fort den gick. Idag har vi hjälpt bästa vännen att flytta och flyttlasset gick till en lägenhet på tredje våningen utan hiss. Puh! Rena gympapasset men vi var många som hjälptes åt så det gick ganska fort ändå.

Dock mycket känsloladdad flytt. Våra vänner väljer att gå skilda vägar efter över 20 år ihop. Så idag var vi många både släkt och vänner som varit med på parets gemensamma livsresa under många många år och nu är den slut.

En känsla av ofattbart poppade upp mitt i flytten hos några av oss och medan vi tyst viskade orden " Det är som det är och det blir som det blir" bar vi på flyttkartongerna till lägenheten som min barndomsvän hyrt ett år framåt för att fundera på var hon skall vara sedan, när allt har landat. Men nu väntar en tuff tid för vännen min och det enda jag försöker göra är att finnas där. Vad har man annars vänner till? Men det känns så enormt sorligt. Det är många av våra vänner som valt att separera de senaste åren. 


Ett tecken på att vi börjar bli äldre och att livet är ett mysterium, man vet aldrig vad som händer härnäst.

Efter den omvälvande flytten var jag tvungen att ta en powerwalk i 1 timma och därefter blev det att ta fram målarburkarna igen. Andra strykningen på skåpet jag målade förra helgen samt en liten pall som skall bli ljus ljus rosa.



Och Morberg kom på besök i form av en flaska rött. Tillsammans med grovt bröd med smält parmesan, tomat och bladspenat. Mums!

Nu är det läggdags för mig. Imorgon börjar en ny vecka!

KRAM


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!