måndag 27 juli 2015

BABYSHOWER OCH ÅTERVINNING



G.å.r.d.a.g.e.n.  b.j.ö.d. på. e.n.  b.a.b.y.s.h.o.w.e.r

Hej på Er!

Ännu en dag med detta fantastiska sommarväder (hm...) har gått till ända. Idag har det varit stor rensning här hos oss. Vi har både fått kört ett lass till tippen och ett till återvinning. I vår lilla stad finns det ett ställe där vi lämnar det som är rent, helt och fint men som vi tröttnat på men som det egentligen inte är något fel på. Stället har öppet några dagar i veckan och säljer det vi skänker vidare och allt överskott går till olika behövande både i Sverige och utanför Sverige. Verksamheten sker helt ideellt och jag tycker det är fantastiskt att det finns så många människor som ställer upp för andra. Att de dessutom är så tacksamma när man lämnar in saker gör att det känns så rätt i hela mitt hjärta. 


Något annat som känns i hjärtat och är väldigt kul är att vi skall få ett tillskott i släkten. En bebis är beräknad i början av september och vi ser alla så framemot detta. Det var väldigt längesedan vi hade bebisgos och vi är många som kommer slåss om att få snuffa bebis :). 

Gårdagens Göteborgsbesök var främst för att vi skulle hitta något till babyshowern och vi hittade så mycket fint att det var svårt att välja. Till slut valde vi en body och byxor.  


Det där med babyshower är något helt nytt för mig då det var så längesedan jag fick barn och på den tiden (oj vad gammal jag känner mig nu) fanns inga babyshowers. Jag var tvungen att googla lite för att uppdatera mig på varför och vad syftet är med en babyshower är. Ja för sån är jag. Jag vill liksom veta varför vi helt plötsligt börjar med en tradition vi aldrig haft. När jag fick barn betydde det otur att ha skaffat massa saker till babyn innan och nu är det ett helt annat tänk. 

Ja, vi hade i alla fall väldigt trevlig på babyshowern och de närmsta vännerna hade fixat så fint och lagat go mat och bakat fantastiskt fina kakor. 


Há det så gott vänner!

K.R.A.M 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!