söndag 26 juli 2015

KALK LITIR - IVORY (VIT)



s.o.m.m.a.r.t.i.d.e.r  * h.e.j  * h.e.j * s.o.m.m.a.r.t.i.d.e.r  !!


Liksom för många andra är det nu semester även här. Vädret är inte riktigt det som vi hade förväntat oss så just nu har vi istället för lata dagar i solen börjat renovera i huset på landet istället. Förhoppningsvis så är regndagarna snart över och de grymt starka vindarna förbi och då, då drar vi ut på havet. Åh, vad vi väntar ut på det stora blå nu. Landet i all ära men havet och båtlivet på sommaren är ju ändå helt fantastiskt.
 
 
 
 


 
Men tillbaka till renovering. Jag har inte varit sådär jätteflitig med uppdateringarna här på bloggen under våren men vi hade en liten weekend tripp till Örebro i juni månad och då snubblade vi in i en affär som hade utförsäljning och där stod den i ett hörn i butiken. Helt bortglömd såg den ut och ingen hade köpt den så vi slog till, stora dottern och jag. Jag pratat om färgen Kalk Litir som absolut inte är någon nyhet på något sätt men som jag funderat på ett tag men inte riktigt vetat vad jag skall måla den någonstans. När det var 40% rabatt så behövde jag inte fundera så mycket utan jag och stora dottern kom överens om att någonstans skulle vi nog ändå kunna måla den. 
 
Efter att ha vispat med ballongvisp i 10 minuter och dragit med pensel enligt alla konstens regler är den nu på plats. Vi valde Ivory vit och för att få ett mer sobert intryck så målade vi helt enkelt bara upp och ner med penseln för vi önskade så jämn yta som möjligt. Om man vill kan man måla upp färgen med korsliknande penseldrag och då blir den färdiga ytan lite mer ojämn och lite "ruffare" stil. Den kalkliknande ytan blev väldigt mjuk och fin och vi gillar tonen skarpt.
 
Nu blir det lite snabb frukost här och sedan skall vi till Göteborg för att fixa några ärenden till eftermiddagens aktivitet.
 
Há en bra söndag!
 
K.R.A.M
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!