tisdag 28 juli 2015

LAMP TIPS


d.a.g.e.n.s.  a.k.t.i.v.i.t.e.t  =   I.k.e.a. b.e.s.ö.k



Vad är det som händer med vädret? Idag har vi haft regnskurar från och till hela dagen. Ett väder som inte bestämmer sig hur det skall vara gör att vi inte heller kan bestämma oss för vad vi skall hitta på. Efter en segdragen förmiddag åkte vi tillslut till Ikea i eftermiddag för att köpa lite smått och gott till "Huset på landet" som vi håller på att renovera. 

På lampavdelningen hittade vi en (för mig) ny skönhet. Ni har säkert redan sett den.  Jag tycker den är så härligt olydig på något sätt så jag kunde inte gå ifrån den. Den lilla modellen för runt 80 kr fick följa med hem så får vi se om den passar i det lilla lilla sovrummet i den lilla lilla stugan. 



Och så blev det en mjukglass också. Kände mig som ett litet barn när jag fick ett rån och en polett i handen. Jag stod lite fånigt och tittade på kassörskan som då berättade att glassmaskinen stod runt hörnet. Och det gjorde även både vuxna och barn i en kö för att göra sin egen mjukglass och det var lika stort leende på de vuxna som barnen varje gång en glass blev klar. 

Nu blir det filt och ett glas rött här är det riktigt ruggigt ute just nu. Hoppas Ni har bättre väder än mig.

K.R.A.M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!