lördag 29 juni 2013

VAD GÖR MAN NÄR MAN PLÖTSLIGT FÅR BF?




BUON GIORNO!

Hoppas att lördagen varit bra. Här i Göteborg har inte vädret varit på topp direkt. Regnet har kommit och gått och ett tag kände jag för att ta på mig raggsockar då jag frös så. 

Igår däremot hade vi en fantastisk kväll. Vi blev plötsligt barnfria och då måste man ju passa på. Så vad gjorde vi?




Jo vi bokade biljetter till  filmen Tyskungen. Mannen i huset var och hämtade biljetterna på dagen så att vi i lugn och ro kunde äta på Joe Farreli´s. För Er som inte vet är det en restaurang på avenyn som har en uteplats på solsidan och serverar enkel god mat i amerikanskt tema. Jag äter alltid deras vedungsbakade pizza 3 formaggi som är fantastiskt god. Maken tog en hamburgare. 

Så där satt vi i solen åt gått och njöt samt såg så framemot att få gå på en bio och nu skall jag bjuda Er på vår riktiga flopp :)






Vi blev tre minuter försenade till bion. Vi tänkte att det gjorde inte så mycket eftersom reklamen alltid håller på ett tag innan själva filmen började. Vi blev dock väldigt förvånade när det visade sig att de hade stängt dörren till salongen och att de redan släckt ner och filmen börjat. Pinsamt tyckte vi men vi visste ju att vi skulle sitta på rad fem  och där fanns två platser kvar så vi famlade oss dit i mörkret, men det var så konstigt för platsnumren stämde inte riktigt. Men då någon viskade lite smått irriterat att vi bara skulle sätta oss ner gjorde vi det. Jag viskade till grannen och frågade vad filmen hette och jag visste ju nästan svaret. Det var definitivt inte den film som vi skulle se. Lite småskrattande inombords sprang vi ut från biosalongen. Det visade sig att vi gått till fel biograf :)


Så istället för bio avslutades kvällen hemma i tv soffan med swefilmer och Små citroner gula. Verkligen en film jag kan rekommendera. Har läst boken för flera årsedan och var rädd för att jag skulle bli besviken på filmen men det håll verkligen måttet.

KRAM
Milla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!