onsdag 21 september 2016

MORMORS RUTOR


A.t.t.  b.l.i  b.e.r.o.e.n.d.e



Den här lilla påsen bär jag med mig överallt just nu. Jag virkar och virkar mina mormorsrutor. Helt utan något mål faktiskt. Väldigt ovanligt för att vara jag som alltid brukar analysera sönder saker innan jag sätter igång. Men kanske just därför tycker jag det är så kul. Jag virkar enfärgade rutor, rutor som ser ut som prästkragar, rutor med någon annan blomma som jag inte vet vad den heter, rutor som tydligen heter afrikas blomma.m.m. 





Jag köper ett nystan då och då och virkar i de färger som jag känner för helt enkelt. Om du inte virkat mormorsrutor så kan jag verkligen rekommendera det. Jag är ingen jätteduktig virkare men en mormorsruta får jag ihop. Jag har heller inget mål att få till helt perfekta rutor utan virkar bara för att det är kul. För varje ny modell jag hittar och får ihop blir jag jättestolt över mig själv :).

Så googla fram ett mönster och börja idag. Jag lovar att du också kommer bli beroende.

Há det så gott!

K.R.A.M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!