tisdag 27 september 2016

LITE NYTT I GRÖNT & DATA STRUL



g.r.ö.n.a b.l.a.d




God kväll!

Jag har hållit på med detta inlägg i en timma nu. När jag skulle starta datorn fick jag meddelande om att den hade uppdaterat sig och att den skulle ordna lite "saker" så jag fick inte stänga av. Där började det strula...

Jag satt säkert i en kvart och bara stirrade in i skärmen och var helt säker på att jag var hackad. Det är så otroligt läskigt att jag nu inte har någon egen kontroll över när jag vill uppgradera utan att någon annan kan styra in i min dator och uppgradera den. Tänk vad som mer bara kan styras in och hämtas ut ifrån min dator utan att jag har kontroll... riktigt läskigt tycker jag. Efter att ha suttit och stirrat rätt in i skärmen i en kvart så skulle jag logga in mig på bloggen och då kom massa annan konstig information upp gällande google kontot och när jag tryckte på logg in på bloggen så fick jag ett  annat meddelande och kom in till någon annan sida gällande säkerhet på google. Jätteskumt!

Men finally så fungerade helt plötsligt det att logga in sig som vanligt och jag kunde komma in i bloggen och ladda upp dagens bilder. Har Ni också haft liknande problem?





Jag har köpt in lite nya gröna växter här hemma. Det var inte mycket levande kvar efter sommaren men jag tycker det är svårt att hitta lite roligare växter. Det är same same här i blomsteraffären i småstaden. Känner ett behov av att snart åka in till Göteborg för att få lite höst inspo och hitta lite roligare blommor. Utbudet är lite större där och här i småstaden är det ingen som tar ut svängarna utan affärerna kör på säkra kort såsom, flitiga lisa, bollkyss, cyklamen mfl.


Vad fyller Ni Era fönster med till hösten? Har Ni några roliga ideér?

Nu behöver jag fixa lite middag här och jag ligger lite efter i tiden pga datastrul så nu är det dags att skriva

H.e.j.d.å!

och

K.R.A.M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!