tisdag 26 juni 2012

JUST NU I MIN TRÄDGÅRD!

Bild: Home of Milla


Så kom det lite sol och värme här igen. Det är ju otroligt hur dagarna kan variera. Det behövs så lite för att den där sommarkänslan infinner sig. I vår trädgård kan man dock se att det är sommar.  Just nu sprider det sig en underbar doft av pioner i trädgården. Det är mina fantasiska buskpioner som bara blir större och starkare för varje år som går. 


Tyvärr köpte jag inte båda plantorna samma år utan först köpte jag en vit buskpion och året därpå en till vit buskpion (trodde jag). Det där med samma sort undrar jag om det verkligen är. Den ena är som jag vill ha den helvit men den andra har i år blivit vit med ljusrosa blad. Den är ju inte ful på något sätt men jag hade föreställt mig två likadana och så är en vit och den andra rosa och jag har inget annat som går i rosa i trädgården. 


Så vad skall jag göra nu? Jag är ju lite av en perfektionist. När jag har förställt mig något vill jag att det blir så... Dock är båda vackra på sitt sätt och nu är det bara att njuta och fundera på hur jag skall göra till nästa år!






Bild: Home of Milla


Så har jag även den underbara lavendeln som är pågång i mängder. Jag längtar så tills de slår ut helt. Doften är ju redan där och det är en otroligt härlig rogivande doft. 


Jag önskar Er en härlig sommardag!

Kram Milla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!