tisdag 12 juni 2012

LINDHOLMEN- NORRA ÄLVSTRANDEN

Mellan Götaälvbron och Älvsborgsbron i Göteborg finns området Norra älvstranden med bl a Lindholmspiren. Området var under min uppväxt varvsområde som blev ett före detta varvsområde när krisen kom och därefter bara ett område som blev sunkigare och sunkigare. Men nu har man genom målinriktad satsning lyckats ändra området från varvsområde till Science Park med nya bostäder, hotell, konstutställningar och  gynnsamt företagsklimat. Området ligger ju vid vattnet och det finns verkligen möjligheter att gå härliga promenader längs med kajen. Här är verkligen ett bevis på att man kan vända ett område till något positivt.







Jag gillar att då och då åka ner till området för att se vad för nytt som har byggts sedan sist. Senast som jag var där blev jag fascinerad av ett flytande konstverk (har säkert legat där jättelänge men för mig var det nytt). Jag blev även sugen på att jobba i området. Jag kan verkligen se mig sitta på kajen en solig försommardag och äta en härlig sallad till lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!