söndag 17 juni 2012

MILANO!


Åh, vilken överraskning jag fick!

Vi firade bröllopsdag och jag fick i uppgift att packa en Ryanair väska för en weekend söderut. När vi kom till flygplatsen stod det Milano vid incheckningsdisken. Jag har aldrig varit i Milano så jag blev helt tom i huvudet. Vad skulle vi göra där? Men vilken stad! Vilka vackra människor! och vilka höga klackar Italienskorna balanserar galant på!

Här kommer lite pics från vår korta men härliga weekend.





Vi flög!

Vi bodde på fyrstjärnigt hotell med en underbar skön säng och speciell tvål för de intima delarna, visste ej att sådan fanns .. (ler..). En skål med minigodisar stod på rummet och alla gäster fick själva beställa modell på kudde.







Vi har fönstershoppat mycket! Fantasiska skyltningar men oj vilka priser! När jeansen kostar 10 000 sek och man står och funderar vad det är som är så speciellt med dem så blir det inte mer än fönstershopping. Det passar min plånbok bäst.





Vi har även varit kulturella och bland annat varit på Piazza del Duomo. Här satt vi bara och nöjt i 27 grader värme och strålande sol.


Givetvis har vi även ätit gott, druckit kaffe av olika slag och druckit mycket annat gott. Vi gick förbi ett litet Barista ställe där det var mycket skratt och högljudda röster. När vi kikade in stod det tre personer bakom en bardisk och fixade olika kaffedrinkar. Du valde själv vilka bönor , vilken kaffe sort m.m. som du ville ha. En del blev riktiga konstverk!

Vi slank även in på den mysiga lilla baren,  Martini bar  Dolce&Gabbana,  som vi hittade på en innergård där vi givetvis avnjöt varsin Martini!

Men nu är vi hemma igen och tillbaka till verkligheten. Jag har världens största stryktvätt som väntar på mig och jag känner mig idag lite som askungen ... dock har jag ett leende på läpparna och feel good i kroppen.

Há en skön söndag!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!