lördag 19 januari 2013

NU KAKLAR VI .... OCH HÅLLER TUMMARNA!



Godkväll!

Hoppas att Ni har haft en härlig lördag. I Göteborg har solen lyst galet mycket och marken är vit men vilken kyla.. Jag har inte vant mig riktigt då vi inte haft varken snö, sol eller kyla denna vinter.

Denna dag började med ett gymbesök, därefter en långfrukost och en tur till Marrakech design för att inhandla lite tillbehör för att kunna börja kakla. Så nu finns det ingen återvändo...

När vi byggde huset målade vi väggen mellan diskbänken och överskåpen och satte en glaskiva utanpå. Vi tyckte det var så bra för då kunde vi måla och tapetsera hur ofta vi ville och få en förändring i hela köket snabbt och lätt. Det var 11 årsedan nu och vi har inte en enda gång målat eller tapetserat om :)

Jag tror nog att jag kommer bli nöjd med kaklet men tänk om jag tröttnar.... (har jag tänkt men inget sagt ...) men jag lurar inte min man. Innan han satte igång spände han ögonen i mig och sade, om du ångrar dig nu måste vi riva ner hela väggen. Min ångest blev ju inte mindre efter det.

Så nu håller jag tummarna för att:
1. Jag tycker det blir bra
2. Att jag inte har tröttnat på mönstret om ett år.

Lördagsnöjet här för min man blir kakelsättning medan jag sitter och håller tummarna :)

På Marrakech idag hittade jag även de här fina fatet. 





Även de här mysiga tofflorna låg i stora korgar och fanns både i stl. för vuxna och barn. Idag var fokus kakel så inget fick följa med hem men kanske en annan dag.


Önskar dig en härlig lördagkväll!

Kram Milla





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!