onsdag 26 mars 2014

TILLTUGG TILL BUBBEL




Då var det Mittwoch och lillördag igen!

Ikväll får det nog bli lite friskt svalkande bubbel eftersom det inte blir så mycket av den varan för mig i helgen. Har man, som jag, ett barn som skall på tjejkväll och ett som skall på bio på fredag så är mammataxin öppen tills alla fåren är infångade och hemma i tryggt förvar. Då är det bara att avstå fredagsbubblet. Vilket jag självklart gärna gör för mina guldklimpar. 



Till bubblet i helgen som var hade vi färska jordgubbar inköpta på Willys som var fantastiskt goda (inte vanligt såhär års) samt parmesan chips. Har Ni inte testat detta måste Ni bara göra det. Är superenkelt att göra. Sätt ungen på ganska hög värme. Riv parmesan  direkt på en bakplåtsklädd plåt. In i ugnen tills parmesanen smält och blivit lite gyllenbrun. Skär smala snittar med kniv och lägg upp. Om man inte är allergisk kan man även ha lite pinjenötter som man smälter tillsammans med parmesanen.

Superenkelt och gott till de iskalla bubblorna!

K.R.A.M

1 kommentar:

  1. Vilket gott tips! Det måste jag testa, jag gillar pinjenötter också.
    Ha en toppenhelg! Kram Stina

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!