måndag 30 december 2013

SISTA DAGEN I THAILAND


Våt pool på hotellet i Ao Nang


สวัสดี (Hej)

Hoppas Ni har haft en härlig jul. Nu är vi tillbaka i Sverige igen efter en underbart härlig semester i Thailand. 

Sista inlägget publicerades aldrig då vi hade otroligt dåligt wifi på vårt senaste hotell så här kommer bilderna jag tog till inlägget.

En man som heter Ove har följt med mig på resan och sista dagen läste jag ut den. Något seg i början då jag inte var laddad att läsa om sura gubbar på min semester  men boken bättrade till sig i mitten och mot slutet tyckte jag den var riktigt bra.


Sista dagen hade jag och tjejerna en spa och pool dag medan pappan ägnade sig åt scuba diving. Jag är ingen pool människa men tjejerna önskade att tillbringa sista dagen vid poolen då vi de senaste veckorna åkt runt till olika öar och upplevt fantastiska sandstränder med kristallklart vatten men nu var de trötta på kritvit sand 
(hur man nu kan bli det ?).


Lilltjejens fina naglar

Dagen avslutades med spa. Lilltjejen gjorde flätor och målade naglarna och vilka naglar! Thailändskorna är ju bara så duktigt. Hon som gjorde lilltjejens naglar satt jättelänge och målade i rosa toner med små blommor. Stora tjejen gjorde lösnaglar medan jag fick manikyr och pedikyr. Jag har egentligen fotfobi så det var lite läskigt med pedikyr men jag överlevde :).

Men nu är vi alltså hemma igen och idag är det tvättning och lite förberedelser inför nyår som gäller.  Mer om Thailand visar jag Er lite mer en annan dag. 

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!