söndag 15 december 2013

ATT VARA RESLIG OCH STOLT




När jag tittar på den sträcker jag automatiskt på ryggen och lyfter huvudet högt. Något vi alla inklusive jag själv borde göra oftare. För visst är vi fantastiska?

Vi kämpar varje dag, dygnet runt, med att styra upp både stora och små bekymmer. 

Vi duger som vi är och det är ingen idé att stressa runt. Sluta be om ursäkt hela tiden för dig själv för du är helt fantastisk och behöver inte ändra på dig sade en klok person till mig. Har aldrig tänkt på det själv men visst är det så. Jag försöker alltid få alla nöjda och glada. Så till den höga grad att jag glömmer bort mig själv på vägen. Att vara mamma, chef och omsorgstagande medmänniska innebär mycket coachande dagarna i ända.  Jag skulle behöva en hel skattkista med energi för att orka. 


Jag vet att jag inte är ensam! 

Så Ni som känner Er träffade. Sträck på ryggen och håll huvudet högt idag. Var stolt över dig själv och ha en underbar dag!

PEPP KRAM

4 kommentarer:

Tack för din kommentar!