onsdag 25 juni 2014

LITEN PLANTERING I KRUKA





Hej där!

Ikväll fick jag äntligen planterat några av växterna jag köpte med mig ifrån Zetas. Jag har en mycket solig plats i trädgården där krukan står så växterna måste tåla torka och då passar  fetbladiga växter  perfekt.  Skall täcka med lite mer grus men växterna skall ha sandblandad jord och jag hade ingen sand hemma så jag lade över lite grus sporadiskt tills jag får tag i lite sand. 

Tålamod är inte riktigt min grej och jag ville så gärna se hur det kommer bli ungefär när planteringen är klar. Tror även jag skall se om jag kan hitta någon detalj  i glas också. Tror det blir fint om det blingar till lite i planteringen. 




Krukan köpte jag på Zetas förra året och jag gillar den väldigt mycket. Tyvärr var jag lite lat i vintras och tog inte in den så den har vittrat sönder något och färgen är blekts men det går att fixa med lite färg.







Sist men absolut inte minst...

Titta vad jag hittade på kvällsrundan i trädgården!!

LAVENDEL!! 

Åh det är min absoluta favorit blomma. Doftar helt underbart och nu har årets första lavendel slagit ut här.

Há det gott!

K.R.A.M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!