lördag 27 februari 2016

ANNORLUNDA TACOS - RÄKOR MED MANGOSALSA





M.i.d.d.a.g.s t.i.p.s
 
 
 
Måste bara ge Er ett tips på en lite annorlunda tacos.
 
 
 
Om jag frågar tjejerna vad de vill ha till fredagsmys så är svaret alltid detsamma, nämligen tacos. Själv är jag inte jätte förtjust i tacos efter att ha traskat runt i tacoträsket över 10 år nu :).
 
Jag har provat lite annan fyllning då och då men den jag gjorde igår känner jag att jag vill tipsa Er om för den blev bara så god. Även mannen som aldrig brukar vara särskilt imponerad på mina alternativa tacos valde min igår och det är ett bra betyg i vår familj.
 
 


En annan favorit på taco bordet är nachos. Jag tar helt enkelt nachos och varvar med ost, tomat och lök. Se till att inte snåla med osten. Därefter in i Micron ca 2 min på högsta effekt.
 
 
RÄKTACO MED MANGOSALSA
 
2 pers.
 
200 gr räkor (jag använde färska räkor)
1 tst sambaloek
1 tsk spiskummin eller liknande
pressa lite citron eller lime över
 
Blanda räkorna med ovan blandning ordentligt och låt de stå och dra till sig.
 
När du precis skall sätta dig till bords värmer du upp en stekpanna med olja. Bryn 1/2 finhackad gul lök tillsammans med 1-2 vitlökar. Vänd slutligen lite snabbt i räkorna. Räkorna skall bara bli varma så steg dem inte för länge.
 
Mangosalsa
 
Jag använda mig av frysta redan färdighackade mango som jag tinade och blandade ihop med finhackad röd paprika och gurka.
 
Som tacoskal använda jag minitubs då jag tycker de passar bäst till heta räkor. Guacamolen gjorde jag av 2 avokado, 1 dl gräddfil och 1 färdig kryddblandning.
 
 
 
 
 
Montering av en tacos :)
 
En Minitubs
Ett lager finhackad isbergssallad
Mangosalsa
Heta räkor
Toppa med guacamole
 
Ät och njut!
 
Det var mitt middagstips Hoppas Ni får en fin lördag.
 
Solen lyser här så jag hoppas kunna spendera några timmar ute idag för att ladda kroppen med lite energi.
 
K.R.A.M
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!