måndag 25 september 2017

FETBLADIGA BEBISAR I MIN TRÄDGÅRD


* I * M.I.N. * T.R.Ä.D.G.Å.R.D *



I slutet av min grusade gång i trädgården finner jag just nu kärleksörten i stor blom tillsammans med mina små kärleksbebisar. Det började med att jag hade en några kvistar som jag tog in förra hösten i vaser och de slutade aldrig att blomma så de fick stå kvar i vaserna. Till slut började de bli små rötter på kvistarna och då kände jag att jag inte riktigt kunde med och slänga dem så då fick de flytta till tvättstugan där de stod ända till våren.  Så när våren kom och jag sådde mina frön planterade jag min sticklingar i krukor och där har de stått lite bortglömda i hörnet av trädgården hela sommaren och nu är det små blomknoppar på mina små bebisar. Vi får se om de orkar slå ut. Jag leker nu med tanken av att göra en lång rabattrad med bara kärleksört. Men vet inte riktigt var jag skall ha rabatten så jag provar och ser ifall de överlever i sina krukor över vintern helt enkelt. 




Det är allt bra kul med trädgård och växter :)

Há det så fint!

K.R.A.M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!