lördag 30 december 2017

NY BRÖDROST - SMEG








Smeg 4 skivor vit!

Det är namnet på vår nya brödrost.

Vi har varit utan brödrost i snart ett år nu. Jag har velat ha en brödrost som kan stå framme hela tiden då jag tycker att det både tar stor plats att förvara en brödrost i ett skåp men också att det blir lite bökigt att hela tiden dra fram och tillbaka brödrosten. Men skall den stå framme hela tiden så kräver den en helt annan design än en som man gömmer i ett skåp. 










Jag vet inte hur många olika modeller jag tittat på detta året men inte kunnat förlika mig med tanken att någon av dem skulle kunna stå framme i vårt kök hela tiden. Till slut hotade barnen med att gå och köpa en om jag inte bestämde mig. När vi var och julklappshandlade så stod den helt plötsligt framför näsan på mig. Jag kände direkt att denna skall vi ha! Det var bara att besluta om vi skulle ha två eller fyra skivor. Mannen tyckte den med två var bäst då den kostade minst och tog minst plats. Jag personligen är ju mycket för effektivitet och såg med en gång att fyra skivor tar mindre tid än att rosta två skivor åt gången. Efter lite övervägande blev det tillslut den med fyra skivor. Så tomten kom med ett stort paket till familjen och i den fanns en vit brödrost med kromade detaljer som passar perfekt till vårt kök. Vi skall även köpa ett tillbehör som finns för att kunna göra varma mackor direkt i brödrosten men det hanns inte med i julstressen.

Och funktionen då? Ja den är inte bara snygg utan rostar fantastiskt bra också. Och brödrosten hittade vi på Bagaren & Kocken och modellen heter "Smeg brödrost fyra skivor vit"



Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!