torsdag 28 december 2017

TIPS PÅ EN FEELGOOD FILM!




The Greatest Showman

Igår var vi på en riktigt härlig feelgood film hela la familia. Vi såg "The Greatest Showman"
Vi hade förbokat biljetter på Bergakungen i Göteborg. Vi brukar alltid välja biografen Bergakungen då det är lätt med parkeringar och vi helt enkelt gillar den biografen. Efter att ha laddat upp med godis, dricka och annat gott var det dags att bege oss till salongen. När vi visade upp biljetterna säger helt plötsligt damen på biografen 

- jaha, det var därför det inte fungerade....!

Jag hängde inte riktigt med, så jag frågade;

- Vad var det som inte fungerade?

och då säger hon;

- Ja, Ni är på fel biograf!

Och då blev det såklart helt panikartat bland familjemedlemmarna. Vi står där alla och bara stirrar på hon som arbetar på biografen som helt lugnt bara konstaterar att vår bio börjar om 10 min på en biograf i en helt annan del av Göteborg. Så vad gör vi nu tänker jag och då säger hon. Ni kan ju prova att byta biljetter i kassan. Efter mycket trassel och något stressade familjemedlemmar och kassörska så fick vi till slut byta våra biljetter till Bergakungen och vi hade sådan tur att bion gick där också men började 15 min senare än den vi hade lyckats att boka. 

Så vårt biobesök började inte så bra men det slutade dessto bättre för alltås vilken film!



Den var så bra.






Jag var lite skeptisk till en början eftersom det är en musikal men efter de första 5 minuterna var min skeptiskt som bortblåst. De yngre familjemedlemmarna hade redan bestämt sig för att filmen skulle vara bra innan den började då en viss skådespelare var med och då kunde ju helt enkelt inte filmen vara dålig... Men även mannen tyckte filmen var bra. Det var helt enkelt en riktigt härlig feel good film för hela familjen. Så är Ni en tonårsfamilj så rekommenderar jag Er att gå och se den. Vill Ni ha en liten försmak så har Ni en länk till trailern här


Há det så gott!

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!