onsdag 7 december 2016

LILL LÖRDAG MED EKOLOGISKT VIN









The Econic


Måste bara tipsa Er denna lilllördag om ett vin som blivit min favorit såhär i vintertid. Vinet är ett vitt  Chardonnay från Californa USA och har en annorlunda ganska kryddig smak. Systembolaget beskriver vinet som fruktigt, nyanserad smak med fatkaratär, inslag av röda äpplen, nötter, citrus, vanilj och örter.

Jag brukar dricka vinet när jag bara vill ha ett glas iskallt vitt men det passar även bra till fisk eller ljust kött. 

Vinet är även organiskt och flaskan är lättare än en vanlig vinflaska i glas.

Man kan nästan tro att jag är sponsrad i detta inlägg :) men så är det inte. Jag ville bara tipsa Er som likt mig inte gillar söta vita viner om ett smakrikt vitt vin. 

Med önskan om en fortsatt go kväll!

K.R.A.M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!