lördag 31 december 2016

THROW BACK NOVEMBER


N.o.v.e.b.e.r * l.o.v * i * B.e.r.l.i.n



På höstlovet var det dags för en tripp till Berlin. Vilken stad det är! Så mycket ledsam historisk som gör en påmind över hela staden men samtidigt en modern och häftig stad på så många sätt. 

Att ett attentat nyss ägt rum precis på platsen vi passerade så många gånger när vi var där är ofattbart. Vi såg hur de började bygga upp julmarknaden och jag tänkte själv att vi borde verkligen åka hit en december för att få uppleva riktig julstämning...


Vet inte hur många timmar jag spenderade på den enorma shopping gallerian "Mall of Berlin" men med två tonårsdöttrar så hör det nästa till. Dock var dealen minst en sevärdhet per dag före shopping. 





Är glad att tjejerna var så intresserade av historiken kring Tyskland och Berlin. Det blev tusentalsfrågor och för mig en aha upplevelse. Under hela min uppväxt var Tyskland delat i två delar och det var en mur emellan. Detta är ju verklighet men om man, som mina döttrar, inte fanns då så är det väldigt svårt att förstå och ta in att det faktiskt så nyligen har varit så. Att få se den del av muren som är bevarad gör det mer trovärdigt än att bara läsa om det. 


Jag kan verkligen rekommendera en tripp till Berlin!

K.r.a.m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!