måndag 26 december 2016

NY FÄRG PÅ VÄGGARNA I TV-HÖRNAN


* L.E.D.I.G. D.A.G. = M.Å.L.A.R.D.A.G *




Hej på Er!

Vad gör Ni i juldagarna? Själv håller jag mig borta ifrån rean på stan så mycket som möjligt. Jag är hellre hemma och fixar. Har hållt på att måla om i tv-hörnan och började i julveckan. Kanske inte var helt genomtänkt då alla dessa steg som att måla om innebär. Provmåla, beställa färg, måla, torka, måla lite till, torka igen, härda, ja allt det där kan Ni ju redan. Att börja med det 1,5 vecka före jul innebär kaos på övervåningen istället för julstädat :)



Jag har provmålat med ovan två nyanser ifrån Ovolin. Valet föll på färgen till höger som är nr 5-670, Bergslagsgrön. En kraftigt grönturskosfärg med en viss gråhet i sig. 


Idag var det i alla fall dags för sista lagret med färg. De vita detaljerna tar vi en annan gång. Och jag blev så nöjd med den äggoljetemperade färgen. Att färgen är  äggoljetempererad gör att väggen har fått en härlig matt yta och den skiftar beroende på ljuset. Ena stunden ser den grå ut och andra grön. 




Jag har även shoppat kuddar som passar sååå bra till väggfärgen och kuddarna är to die for. Jag lovar! Det blir ett eget inlägg när jag stylat färdigt. Bjuder på en liten titt här idag bara.

Är Ni lediga i mellandagarna? För mig är det lite blandat och imorgon är det jobbdag så nu måste jag komma i säng.

K.R.A.M



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!