söndag 3 februari 2013

SÖNDAGSFRUKOST MED NYBAKAT BRÖD




Godmorgon!


Idag vaknade jag av en doft av nybakat bröd som fyllde hela huset. Vi har nämligen fått låna en bakmaskin av våra vänner som just nu är på semester. Jag har från och till funderat på att köpa en själv men den tar ganska stor plats och då vill jag ju vara säker på att den blir använd om jag köper en.  Därför blev jag väldigt glad när vi fick låna en några veckor för att testa.

Idag blev det lingonbröd som bakades under timmarna då vi låg och sov. Var faktiskt en riktig hit och alla i familjen gillade det. 








Nu sitter jag och läser receptboken som följde med lånet och funderar på om det skall bli grovt bröd eller rostbröd till frukost i morgon.

Há en skön söndag. Här står det träning på schemat för de flesta i familjen!

Kram Milla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!