söndag 17 november 2013

HEMMASNICKRAT SKÅP



Hej på Er!

Kom på att jag tror aldrig jag visat Er skåpet som jag och pappsen gjort. Nu vet jag inte om han vill hålla med om att jag gjort något på skåpet men jag har i alla fall gjort grovskissen på hur jag vill att de skall se ut. Jag har hämtat inspiration ifrån de kinesiska brudskåpen och de klassiska nordiska skåpen. 

Det började med att jag behövde ett nytt skåp. Jag tycker de kinesiska skåpen är lite klumpiga så jag började skissa på något lite mer nätt skåp. Sedan är det ju pappsen som sett till att konstruktionen håller och som snickrat ihop skåpet men han gillar inte att måla så målningen har jag gjort. Ett riktigt roligt teamwork. 

Nu har jag haft framme skissblocket igen till lillprinsessans  rum. Så nu håller han på förfullt med ytterligare ett skåp och jag har målat ett sminkbord idag som han delvis snickrat ihop.Visar Er mer när det är klart.




Nu har även happy light ljusen flyttat in hos mig. De inhandlades när jag var i Stockholm i förra veckan. Blev ju så mysigt med ljusen ovanför skåpen.

Nu skall jag rusa vidare. Jag och lilltjejen skall till Ikea för att se om vi hittar någon belysning till sminkbordet.

Há det gott!

KRAM


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!