tisdag 13 januari 2015

BLÅ PERIOD








            På mannens nattduksbord bevakas stilla blå blommor av en liten ängel.



Hej på Er!

Jag har inte varit så aktiv här på bloggen under hösten. Så Ni har inte fått se så mycket av förändringarna som vi gjort här hemma då blogglusten helt enkelt inte funnits. Förändringar har ägt rum både i sovrum, hall, matplats och vardagsrum och jag har verkligen fastnat för den lite matta blå tonen. Till och med blommorna som jag faller för är i blått. 

Vet inte riktigt varför jag gått och blivit blå. Kanske söker jag något som den blå färgen står för såsom  stillsamhet, lugn, tillförlit, stabilitet,  tillit, lojalitet, visdom, förtroende, intelligens, himmel. Eller också för att det helt enkelt var ett tag sedan, närmare bestämt början av 90-talet då mitt hem präglades av blått men då en koboltblå färg tillsammans med terrakotta, aprikos och grönt. Ja, det var en period med glada f'ärger. Riktigt där är jag inte nu men jag skall aldrig säga aldrig :) men just nu nöjer jag mig med den matta blågrå tonen i mitt hem. 

Há en bra dag!

K.R.A.M 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!