fredag 24 januari 2014

HEMMAGJORDA CHOKLADPRALINER








Kan stolt titulera mig som chokladpralins skapare ;). För kritikern så har du säkert noterat att jag stavade fel i rubriken praliner. Skall vara ett l inte ll. Men just nu spelar felstavningen mindre roll för mig då jag är väldigt stolt att jag klarade av det. Hela processen med ett lager mjölchoklad sedan ett lager kola med nötter. Allt ner i olika omgångar i pytte pytte silikon formar. Lite pilligt var det allt och lite för tjock blev kolakrämen men det spelar också mindre roll för just nu väljer jag att vara stolt.










Stolt för att jag äntligen fick tummen ur. Jag önskade mig det lilla chokladpralin kittet i julklapp förra året (julen 2012) och sedan dess har det legat så fint i lådan. Men på väg hem efter jobbet idag bara jag kom på det. Den lilla lådan i köket och jag tänkte varför inte ikväll?

Så fick det bli. 






Den  mest ovanliga tillbehöret var kondenserad mjölk. Har faktiskt aldrig någonsin använt det tidigare men vilken god kola kräm det blev av kondenserad mjölk, råsocker, honung och smör.

Så nu har vi prarlinfredag här!

KRAM




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!