lördag 18 januari 2014

MIN LÖRDAG




Hej där!

Efter en hel vecka utan inlägg kommer nu ett livstecken ifrån mig. Veckan sade bara swiss med konferens i några dagar, besök hos frissan, läxhjälp för barn, massa jobb o.s.v 

Men nu är det lördag :)

Min lördag började mysigt med  bak av superenkla frallor som vi åt till frukost. Hittade receptet här. Lunchen blev en räksallad på räkor, spetskål, avokado, gurka toppad med lime.







Har även hunnit med en powerwalk utomhus i snön som kom igår innan det blev första strykningen med färg på skåpet som Papi har byggt. Skåpet skall fungera som ett prydnadsskåp till lillprinsessans rum som genomgått en renovering i långsam takt under senhösten/vintern. 

Luckan på skåpet är ett riktigt gammalt fönster från vår släktgård. Tror det kommer bli riktigt fint. Nu skall jag bara beställa glas ifrån glasmästaren till sidorna och mannen skall fixa lite belysning så blir det nog fin fint.

Kan bara inte förstå de nya färgerna nu förtiden. Dels, är de mycket tröga att måla med och jag måste alltid spä med vatten för att kunna stryka på färgen. Torktid 1 timma och det är ok men övermålningsbar efter 16 h !! Vad hände där liksom. För mig som måste måla i dagsljus så innebär det att jag inte kan måla andra omgången förrän nästa helg. Är det priset för luktfri färg?





Men ingen idé att hänga upp sig på en färgs övermålningstid. Nu softar jag i soffan i vardagsrummet med ett glas vitt och en nyinköp inredningstidning och drömmer mig bort i inredningsvärlden där jag möblerar om i vardagsrummet med en gigantisk stor soffa där alla kan få plats. Undra var jag hittar en skön stor soffa  till en prislapp som plånboken gillar? Tips mottages tacksamt.

Há en skön lördagskväll!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!