söndag 26 januari 2014

NY VAS MED UNDERBARA TULPANER OCH SVÅRA SOFFBESLUT

Foto: Home of Milla, soffan Highland



Hej!

Idag har vi varit på Mio och Ikea för att provsitta olika soffor. Vi behöver en soffa för många personer då barnen inte är sådär små och kryper upp i soffan bredvid en längre utan är stora och min äldsta är faktiskt längre än mig  och är inte alls sådär liten som kan vika ihop sig till en liten boll bredvid mig längre. Stor soffa måste fixas till vardagsrummet ganska pronto. Jag är ju så nöjd med min vita Ektorp soffa men vi får helt enkelt inte plats.

Så vad skall det blir för soffa? 

Puh, inget lätt beslut. Än så länge har vi kommit fram till att den skall rymma många personer. Både familj, framtida pojkvänner, kompisar, släkt, vänner, ja det är ofta fullt hus här hemma. Vilket är fantastiskt kul.


Foto: Home of Milla, soffan Friday


Om jag inte hade behövt tänka på någon annan hade det blivit en vit stilren soffa. Nu är jag realist och förstår att en soffa med vit klädsel inte är särskilt praktiskt om jag inte kan ta av och tvätta klädseln. Många soffor verkar bygga på att man inte tvättar dem själv. Så kanske en ljus grå soffa passar bättre? 


Bild lånad av Mio


En sådan här soffa kanske?  Jag blev lite förtjust i cosy hörnet. Jag kunde lätt krypa upp i hörnet och det fanns mer plats över. Ovan modell kan man bygga till och vi funderar på att ha modellen spegelvänd samt lägga till en divan del. Då borde sex personer få plats i soffan och det är dubbelt så många som soffan vi har idag.





Efter Mio besöket åkte vi även till Ikea och provade Karlstad soffan samt Kivik. Karlstad röstades ner direkt men Kivik kan vara ett alternativ men vi saknade "cosy hörnet" som vi blev lite förälskade i på Mio soffan. 

Soffbeslutet är inget lätt beslut. Det lär ta tid. Blev lite stressad när vi kom till Mio och såg att det var rea just nu och att den håller på till 1/2 men samtidigt så är det så viktigt att vi verkligen känner efter vilken soffa vi vill ha och inte trånar efter några tusen lappar billigare. 





På Mio sålde de ut vaser och jag fann denna vita vas för 29 kr som fick följa med hem. På Ikea hittade jag fina tulpaner i rosa och lila ton som jag satte ihop med lite annat blomster jag redan hade hemma. Tyvärr är ju ljuset på kvällen total katastrof men imorgon kanske jag kan fånga arrangemanget i dagsljus och visa Er.










Vill även tipsa Er om denna nyhet som hade anlänt till Ikea. En jättefin lampskärm i den där perfekta rosa tonen som yngsta dottern har i sitt nya rum. Köpte skärmen till henne men lampan fick stå vid matplatsen ikväll. Blev så fint tillsammans med de rosa tulpanerna. Kanske skall köpa en lampskärm till mig själv också. Det var riktigt fint med rosa på bottenvåningen faktiskt. Jag tänkte lite högt sådär när jag satte den i fönstret och sade:


-Åh vad fint det blev med rosa här ......

och tittade sedan på maken som låtsades som om han inte hörde....

Antar att han inte är lika entuastisk till rosa som jag :)

Jag får se hur det ser ut i dagsljus i morgon.

Vi ses!

Imorgon skall vi vara flytthjälp till en av mina bästa vänner som flyttar till en lägenhet på tredje våningen utan hiss. Antar att jag inte behöver åka till gymmet imorgon :)

KRAM KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!