söndag 27 oktober 2013

ETT FÅNG ROSOR TILL MIG SJÄLV


Jag läste att om man går 16 000 steg varje dag så tappar man 0,5 kg per vecka. Under förutsättning att man samtidigt tänker på kosten. Det måste jag prova tänkte jag. Så stegräknaren åkte på och löpbandet flyttade in i vardagsrummet för några dagar sedan. Allt för att komma upp i 16 000 st per dag. Men vad fantastiskt lång tid man måste gå. Flera timmar skall avsättas. Timmar som skall tas ifrån något annat. Men tävlingsmänniska som jag är måste jag bara testa. Idag har jag gått i två timmar. Dock i två omgångar men ändå. Två timmar!! Så ikväll när jag lägger huvudet på kudden kan jag stolt titta på min stegräknare som visar 20 000 steg! Därför ger jag mig själv ett fång rosor ikväll.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!