tisdag 1 oktober 2013

MOODBOARD - PRE TONÅRSRUM

Ledsen för att jag inte riktigt har koll på alla källorna här. Tullhuset, Lisbeth Dahl, Åhléns, Ikea och Mokkasin är några av bilderna ifrån. 



Ciao!

Det blev en hemma dag för mig idag också och nu är jag riktigt uttråkad. Det det med att vara hemma har liksom aldrig varit min grej. Lagom är bäst helt enkelt. 

Det som är positivt är att jag kunnat surfa runt timme ut och timme in bland alla underbara bloggar och webbutiker. Nu önskar jag bara ett riktigt fullt bankkonto också :). Är så redo jag kan bli att bara klicka hem massa fina saker som jag hittat.  Lite nytt kommer det i alla fall bli. Vi står inför en renovering av lillprinsessan rum och nu skall den äntligen bli av. Behöver bara fixa lite till med båtarna och bommarna till bryggan skall tas upp sedan är det renoverings dags. 

Jag får en löjlig berusning av att bära in och ut möbler, måla, slipa, planera, inreda så det är nästan löjligt. Tänk om jag hade bara en gnutta av den kraft jag får vid renovering och byggnation till städning :). Många frågar mig om jag inte vill hålla på med inredning på heltid. Men jag tror jag hade tappat min reaktivitet då. Visst ser det fantastiskt roligt ut att få ta del av alla nyheter, gå på formex mässor och dylikt men för mig är nog inredning en avkoppling. Det är där mitt i slipdammet och arbetsbyxorna som jag balanserar upp mitt dagliga arbete helt enkelt. Då jag är en ganska otålig och rastlös person är det bra för mig att ena dagen sitta djupt fokuserad på ett kontor eller i möten för att nästa dag stå mitt bland målarburkar och inredningsdetaljer. 

Ja, nu spårade jag ut lite här. Tanken var att jag skulle visa Er Moodboarden för renoveringen av barnrummet som skall ta steget vidare till förstadiet av tonåren. Grått, matt rosa och vitt i lite romantisk stil är det som gäller. Först hade vi inte tänkt att måla golvet men nu är vi ändå inne på att måla. Storasysters golv målade vi vitt för ca 1,5 årsedan (se här)och vi är fortfarande nöjda. 

Há en härlig tisdag!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!