måndag 30 september 2013

HÖST I MIN TRÄDGÅRD

Dotterns kasserade fåtölj har stått ute ett år nu och börjar få riktigt fin platina (enligt mig som älskar slitet :).


Inbäddad i plädar på altanen hittar Ni mig just nu. Förkylningen och halsont som snurrat runt i familjen har även drabbat mig. 


Ljungen som jag satt i en kruka i väntan på höstplantering


För pigg för att ligga nerbäddad och för orkeslös för att kunna jobba. Försöker kurera mig nu så att jag snart kan gå till jobbet igen. Onsdag och torsdag är mycket viktiga dagar och då bara måste jag vara frisk... 




Då morgonen har spenderats tätt intill öppna spisen då jag haft frossa blev solens varma strålar mycket uppskattade när de plötsligt dök upp. 

Som Ni ser på bilderna är min bambu och prydnadsgräs totalt förvildade i år. Första åren hände ingenting och jag gjorde allt för att de skulle växa och helt plötsligt växer allt så det knakar. Jag klipper och gräver brutalt i buskarna och ju mer jag klipper och gräver desto mer växer de. Nu har buskarna tagit över hela rabatten och varken vattenfontänbollen eller den vita fina dekorstenen syns. Varför blir det aldrig lagom? 



Hoppas Ni har en fin måndag!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!