söndag 1 september 2013

ATT FÅ SEPTEMBER IDAG



Godmorgon!

Ja, då var den här, den första höstdagen! Redan september .... på ett sätt så känns det som om denna sommar gått väldigt fort men på ett annat sätt känns det ändå som om vi hunnit med att göra mycket och i år har jag verkligen tagit dagen som den kommer. I trädgården väntar höstblommorna att få slå ut och jag känner att de är välkomna. Jag är helnöjd med denna sommar och hösten får gärna komma nu. Det enda jag inte vill ha är den där råa kylan som vi har i Göteborg. Den tränger sig liksom in under huden och in i benen, Hua!

Ute blåser det mycket idag men det är inga höststormar utan ljumma varma vindar. 

Vad skall Ni göra denna första dag i september? Här har vardagslivet kickat igång med rivstart. Mannen och yngsta dottern har redan åkt iväg, fotbollsmatch (nr två denna helg) samt dans står på schemat för dem idag. För oss som är kvar hemma står läxläsning (läs stora dottern men jag lär nog bli involverad på ett eller annat sätt) samt en gigantisk tvätthög för mig och förhoppningvis lite annat fix. 

TREVLIG SÖNDAG!

KRAM


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!