söndag 23 februari 2014

SÖNDAGSLUNK I FEBRUARI




Åter en söndag i februari börjar gå till ända.

Vi befinner oss i ett täcke av moln och regn hela tiden och jag längtar sååå efter vår eller snö men framförallt sol!!

Inomhus försöker jag få in lite vårfärger och denna vecka som gått har jag kunna njuta av fantastiska tulpaner som jag köpte med mig ifrån Köpenhamn. 

Ikväll blev det en fantastisk god fisksoppa till middag. Jag förberedde allt till soppan igår så idag var det bara att värma upp soppan och lägga i fisken. Gillar när det går snabbt men inte tummar på kvalitén. 



Receptet den denna fantastisk goda fisksoppa kommer ursprungligen från vår lokala fiskhandlare. Då jag hade tappat bort mitt receptet googlade jag och hittade det här. Jag använder laktosfri matlagningsgrädde istället för vanlig grädde då jag inte gillar när det blir för fett och vissa i familjen är allergiska. Soppan blir inte lika fin att se på men smaken är densamma tycker jag.  


KRAM


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!