tisdag 21 november 2017

ATT BO PÅ ETT NYÖPPNAT HOTELL I STOCKHOLM




Hotellkänsla på riktigt




Idag vaknade jag upp på ett hotell och ett Stockholm i snöyra. Receptionisten fick mig att promenera till mitt möte då hon sade att det tog absolut max max 20 minuter. Efter att ha halkat mig fram på snöbeklädda gator med snön som yrde runt mitt ansikte i 50 min var jag sådär nöjd med mitt val att promenera. När alternativ som både taxi och buss finns så kanske inte en promenad var att rekommendera just denna morgon.




Bortsett från att receptionisten på hotellet tyckte en morgonpromenix var en peace of cake är hotellet över förväntan. Jag liksom bara hamnade här då de hotell jag hade som alternativ var fullbokade. På bokningen sade de att hotellet var alldeles nyöppnat och det stämmer verkligen. Jag skrattade gott när jag kom in på rummet och kände att målarfärgsdoften fortfarande sitter kvar i väggarna och glasen i badrummet fortfarande har kvar klisterlappen som avslöjar att de kommer från Ikea.



Hotellet går i färger som bland annat petroleumblå, jadegrönt, mintgrönt, grått och rostrött med lika ytterdörr. Ja en salig röra av färger som på något sätt ändå harmoniserar. Jag hade personligen inte mixat ihop färgerna på sänggaveln på samma sätt men för övrigt är det ganska coola färger ihop. 




Nu är det dags att släcka lampan här. Imorgon bär det av hemåt igen och då lovar väderprognosen ännu mer snö så det skall bli intressant och se hur det går med tåg mot Göteborg i ett snörikt sverigelandskap.





K.R.A.M




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!