måndag 13 november 2017

ORLANDO OCH UNIVERSAL



R o a d   T r i p   d a g  2










Gokväll vänner!

Idag har jag haft en riktig skit måndag. Ni vet en sådan dag då jag på grund av andras dåliga planering själv har hamnat i situationer där jag inte fått gjort det jag hade behövt. Jag ogillar skarpt när andra människor saknar respekt för att de sätter andra människor i klistret för att de själva inte gör det som de skall i rätt tid. Det jag ogillar ännu mer är när dessa människor inte ens verkar förstå hur deras agerande belastar andra. Att jag dessutom bara är stentrött på grund av fel dygnsrytm i kroppen förvärrar säkert även att jag blir extra irriterad. 


Så, nu har jag fått skriva av min frustration lite. Ber om ursäkt om jag spillde lite negativ energi här men min man är nämligen inte särskilt intresserad av att höra om min skit dag för det är tydligen fotboll på tv och jag behövde bara få ur mig det. 

Nu till något roligare.....

Vår Road Trip och vår Universal dag! 




Som jag skrev igår så åkte vi från Kennedy Spacecenter till vårt förbokade hotell i Orlando.


Vi bodde på Loews Sapphire Falls som du hittar här. Hotellet tillhör Universal och här åker du båt direkt till parken. Ett otroligt smidigt sätt att låta bilen stå kvar i garaget på hotellet och ta båten till parken. Ännu bättre är att du som bor på hotellet har tillgång till parken 1 timme före den öppnar för allmänheten och båten är gratis. Parken öppnar kl. 07:00 för hotell gäster och kl. 08:00 för övriga. När vi åkte till parken var det mörkt ute och det var en maffig känsla att glida fram i båten så tidigt på morgonen och se alla skyltar lysa. Faktiskt mycket finare än på dagen.


Vi köpte en biljett som gällde för en dag och två parker. Vi köpte även till tågbiljett som gällde en väg mellan parkerna samt express pass som gav oss företräde i kön. Det var så värt att köpa expresspasset. Vi sparade flera timmars kötid och skall du ändå bara vara på Universal en dag så är det så värt dessa extra hundralappar. Vi köpte alla biljetter i samband med att vi bokade rummet så det var bara att hämta ut allt på hotellet när vi checkade in. Skönt att slippa börja morgonen med biljettfix.

Vi valde att börja på Universal studios som har några åkattraktioner men de häftigaste var bergochdalbanan samt Harry Potter! Det fanns även en inomhus bergochdalbana som var häftig. 





Universal Studios


Ett helt Harry Potter kvarter på Universal Studios. Efter att ha strosat runt här under förmiddagen åkte vi vid lunchtid med Hogwarts express till Universal Adventure och hamnade då i ännu en Harry Potter värld. Hogwarts express är alltså ett tåg som du åker med. Det finns två häftiga åkattraktioner i båda Harry Potter världarna en på Universal Studios och en i Univeral Adventure. Missa inte någon av dem. De är så coola!!

Universal Adventure




På Universal Adventure finns lite häftigare åkattraktioner och det tog liksom aldrig slut. 

Efter att ha ägnat hela dagen i parkerna åkte vi båten hem till hotellet. Nedan ser Ni lite bilder ifrån hotellet.





Hotellets entré var rymlig och det fanns gott med platser att chilla på. Hotellet hade även ett väldigt fint gym och superfint poolområde där det stod flera badvakter runt poolen och räknade antal personer som badade i den heela tiden och då menar jag verkligen hela tiden. Så typiskt amerikanskt :)



Vi valde ett hotellrum med två Queen Size bäddar. Det var sjukt sköna sängar och det fungerade alldeles utmärkt att sova såhär en natt. 


Det var allt ifrån vår tvådagars Road Trip. Det enda jag ångrade var att vi inte bokade in oss två nätter på hotellet. Vi fick inte så mycket tid för poolhäng och eftersom det var så fräscht och coolt där hade jag gärna ägnat en eftermiddag där.

Det var mina tips från vår tvådagars Road Trip!


K.R.A.M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!